יום שלישי, 27 ביולי 2010

בכיינים נמאסתם !!!

סתם - חשבתי שזה יהיה דרמתי לכתוב כותרת דרמתית, אבל אני באמת רוצה להגיב לכל הנושא הבכיינות הכללית על Starcraft 2.


נתחיל בסדר הופעתם, לפחות בפני:












גיימפאד


אני בהחלט מחבב את החברה של גיימפאד. אני אוהב את הגישה הרצינית שלהם לדברים, ומוכן לסלוח להם גם אם הם לא כתבו בפוסט איזה חודש, כי לפחות כשהם כותבים הם כותבים דברים עניינים וחכמים. אתם מוזמנים לקרוא את מה שעידן צימרמן כתב, ואת שפע התגובות הגדול בהסטוריה, אבל במשפט אחד מה שהוא אומר, מעצבן אות קצת, שבליזארד לא מחדשת מספיק ב starcraft 2 לשחקן אסטרטגיה מנוסה כמוהו, מעצבן אותו קצת יותר, שאין רשת מקומית, מעצבן אותו מאוד ש SC2 יעלה 60$ למשחק מחשב, שאין רשת מקומית, ומעצבן אותו עוד יותר שלא יהיו ביקורות עם ההפצה, כי אין הפצה מוקדמת לעיתונאים. -> אבל הוא יקנה אותו, כי מה לעשות הוא חייב לדעת מה קורה הלאה.
















המשחקיה


נמשיך עם החבר'ה של המשחקייה, שגם אותם אני מעריך מאוד. איתמר מצידו עונה לעידן, אם אתה לא מסכים עם זה, אל תקנה. ואז שואל שתי שאלות, למה השחקנים מרגישים שהם חייבים לקנות, ואם חרם צרכנים לא ממש עובד, אייך כן אפשר אולי להגיע למנהלי החברות. 


















VGAMES


לסיום הסגה של SC2, מר ududy מ VGAMES מסכם את הדברים של שני הדוברים, שוב טוען שבליזאר-אקטיביזיון לא מחדשים, ובגדול פשוט משתף את קוראי vgames לדיון, הוא לא ממש קובע דיעה לכאן או לכאן, ולא ברור לי למשל אם הוא היה קונה את המשחק או לא, ההרגשה שלי היא שהוא לא בדיוק שחקן בליזאררד.


למען הסר ספק, גם אני לא בדיוק שחקן מעריץ של בליזארד, אבל יש לי כמה דברים להגיד בנוגע לטענות שהועלו. 


הטענה שבליזארד לא חידשה הרבה. קודם כל ברור שהכוונה למשחקיות, כי אין ספק שהמשחק החדש נראה מצויין, מבחינת עלילה גם מן הסתם מחדש, הרי זו אחת הסיבות שעידן כן קונה את המשחק - כדי לדעת את המשך ההתרחשות. ועכשיו לגבי המשחקיות, לכל הדעות למשחק הראשון היתה משחקיות מצויינת, בגלל זה אנשים שיחקו אותו 10 שנים ואהבו אותו כל כך, בגלל זה יש כזה הייפ סביב המשחק החדש.  


יש מצבים שלדעתי לחדש לא בהכרח עושה טוב. במיוחד כשהמקור היה חזק, אנחנו רואים את זה למשל במשחקים כמו, GTA IV, crackdown 2 - שניהם ניסו לחדש לעומת הקודמים, GTA4 עשה עבודה מצויינת בהרבה דברים, אבל המשחק איבד קצת מה edge  שלו, מה שגרם לאכזבה אצל רבים מהשחקנים. crackdown 2 - קטסטרופה - לקחו משחק שהיה מצויין, שינו במקומות הלא נכונים, ויצא שיכפול שנראה יותר רע מהמקור. אם נקח דוגמה יותר עדכנית, infamous 2 היה נראה שהולך לכיוון של לשנות יותר מידי את השחקן הראשי, הדבר גרם למחאה של השחקנים, ובסופו של דבר, למרות שהרמה הגרפית נשארת, הדמות תראה דומה לדמות מהמשחק הראשון. 
ובל נשכח שבליזארד עצמה מכירה את השחקנים שלה, לפני שנה, שנה וחצי, כשהוצג גיימפלי של diablo 3, היו מעריצים רבים שבאו בטענות, שהוא יותר מיד צבעוני ולא מספיק אפל (לדעתי הוא נראה מהמם) אז למה להם באמת לשנות כל כך את המשחקיות ב SC2, כשלראשון כבר היתה משחקיות, שלפי הבנתי, עד היום אין ממש משחק שהצליח להתעלות עליה.
וחוץ מזה ההתרשמות שלי שלמרות שזה אולי נראה כך כרגע, גם אחרי הבטא, שאנחנו נראה עוד דברים משמעותיים למדי שהשתנו במשחקיות של SC2. אולי לא דברים בולטים וענקיים שעושים הרבה רעש, אבל בטח זה יתבטא בהרבה דברים קטנים וטובים יותר.


לטענה לגבי הלאן - לשמוע שחקני PC מתלוננים על זה, אחרי שנים של pissing על חברות המשחקים באמצעות פירטיות...
אני יודע שכל האנשים המדוברים מתנגדים לפירטיות, אבל אין מה לעשות - שחקני ה PC בכללי לא כזה מצטיינים בקניית משחקים, יש לי חבר שהולך לקנות את המשחק בהשקה, והוא הראה לי תקשורת עם חבר שלו ב skype שהחבר צוחק עליו שהוא קונה מקורי, אז הבדיחה היא על חשבוננו.


ולגבי המחיר, שוב זה קשור גם לפירטיות. אבל עזבו את זה, אני מבין למה להתעצבן על EA, שדוחפת לנו DLCים מתוך המשחק בכסף, ורוצה עוד 10$ על משחקי יד שנייה. אני מבין את ההתרעמות כל MW2 שעלה 60$ למרות שיש לו 5-6 שעות קמפיין, ושחבילה של 4 מפות אם איינני טועה עלתה 15 דולאר. אבל פה אנחנו מדברים על בליזארד.


אתם זוכרים - החברה שלא מוציאה משחק עד שהוא מושלם ("קיבינימט - מתי diablo 3") 
- החברה, שתומכת במשחקים שנים, ועדיין מוציאה פאטצ'ים ל diablo 2
- החברה שעדיין מוציאה משחקים רק ל PC, בזמן שכולם כבר נטשו לכיוון הקונסולות


בחיי אם מדובר באורך חיים ותמיכה במשחק, היחידה שמתקרבת בכלל לבליזארד זו valve. אז אני הייתי בשמחה משלם להם 10$ יותר למשחק. אני שחקן קונסולות, כל המשחקים שאני משחק עולים כחדשים 60$ אבל תהיו בטוחים שאם הם לא שווים את הכסף, הם לא מוכרים, והמחיר שלהם צונח מהר. לגבי SC2 - אני בטוח שהוא יהיה שווה את הכסף. אנשים ישחקו בו לא פחות מבראשון, ולמעשה אם תשקחו ברשת, קרוב לודאי שיצא לכם לשחק שעה לכל שקל שהוצאתם, ולי זה נשמע שווה. יש מצב רציני שהייתי קונה את המשחק, אם הייתי מאמין שהמחשב שלי יחזיק אותו, ואם היה לי רק קצת זמן לשחק בו בכלל. 


אז אם לקצר את החרישה שלי למשפט - תקנו, ותגידו תודה. את המלחמות תשמרו לחברות אחרות, ותאמינו לי שעוד יהיו מספיק סיבות לקרבות מוצדקים





3 תגובות:

  1. עידן זיירמן, לא צימרמן. :)

    אני בעצמי הגבתי לכל אחת מהטענות שרשמתי כנגד המשחק בפוסט שכתבתי בנושא. ובאמת שהייתי מרחיב עוד, אבל הויכוחים על הנושא הזה לא השאירו לי זמן לכלום. :)

    השבמחק
  2. אפשר לקנות בלי להגיד תודה? :)

    השבמחק
  3. תוסיף גם אותי, כתבתי על הבעיות הטכניות, זו גם התבכיינות לשמה, לא?

    :-)

    אגב - לא שמתי לב שיש לך בלוג בלי החבר'ה מהמשחקיה, אז מגיע להם קרדיט גם על זה...

    השבמחק